Tandem

Πριν από καιρό η αγαπημένη μου Γιάννα, μου είχε ζητήσει να γράψω ένα κείμενο για το tandem, τον δηλαδή ταυτόχρονο θηλασμό παιδιών διαφορετικής ηλικίας.
Αυτό το κείμενο της το χρωστάω και προσπαθώ καιρό να το γράψω. Είναι δύσκολο τελικά... Γιατί περιλαμβάνει πολλές εικόνες οι οποίες δυστυχώς αποτελούν ταμπού. Όχι ότι με νοιάζει ή με επηρεάζει κάπως το γεγονός αυτό, αλλά να... Πώς να γράψω για το tandem χωρίς να γράψω για το θηλασμό νηπίου; για το θηλασμό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; για τον ελεύθερο θηλασμό πάντα και παντού; για τον αποκλειστικό θηλασμό;
Γράφοντας και σβήνοντας, κυρίως σβήνοντας, έγραψα αυτό το κείμενο πριν λίγο καιρό. Είναι όσο καλύτερο γίνεται, as good as it gets που λένε και στο τροπικό Huddersfield.

"Πριν λίγο καιρό ανέβασα στο προφίλ μου στο fb αυτή τη φωτογραφία:
Αν κοιτάξετε καλά, θα δείτε πως δεν κρατάω απλώς τα παιδιά μου αγκαλιά. Ναι, ο μικρός μου, (5,5 μηνών τότε), θηλάζει. Αν κοιτάξετε λίγο καλύτερα, θα δείτε πως και η μεγάλη μου (3 ετών και 3 μηνών τότε), επίσης θηλάζει.
Ελπίζω να μη σας ξένισα τόσο, ώστε να σταματήσετε να διαβάζετε.
Ορίστε τα γεγονότα.
Θήλαζα την κόρη μου καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου και από τον τοκετό και μετά, θηλάζω και τα δυο μου παιδιά.
Πολλοί αστικοί μύθοι και ταμπού σπάνε σε αυτή τη φωτογραφία:
Θηλασμός νηπίου, θηλασμός στην εγκυμοσύνη, ταυτόχρονος θηλασμός παιδιών διαφορετικής ηλικίας.
Αυτή την ανάρτηση, μου τη ζήτησε η Γιάννα, δε μπορούσα να αρνηθώ. Μου ζήτησε να μιλήσω για το tandem, οπότε να 'μαι. Δεν έχω ταλέντο στο γράψιμο αλλά θα προσπαθήσω...
Όταν γέννησα την κόρη μου, το Μάρτη του 2013, το μόνο που ήξερα ήταν πώς ήθελα να θηλάσω. Όταν μου την έβαλε η γιατρός στην αγκαλιά μου και βεβαιώθηκα πως είναι υγιής, ζήτησα αποκλειστικό θηλασμό. Το μωρό μου, θήλασε από την πρώτη φορά, σα να θήλαζε χρόνια. Φτάναμε τους "στόχους", εύκολα. 40 μέρες, 6 μήνες, 1 χρόνος. Και κάπου εκεί αποφάσισα πως το κοριτσάκι μου θα αποθηλάσει μόνο του, όποτε αποφασίσει το ίδιο χωρίς απολύτως καμία παρέμβαση από εμένα. Λίγο μετά τα δεύτερα γενέθλιά της, κράτησα άλλο ένα θετικό τεστ εγκυμοσύνης. Η απόφαση για φυσικό αποθηλασμό ήταν πιο ισχυρή από ποτέ. Θα έκανα tandem. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης πλησιάσαμε τον αποθηλασμό αλλά μετά τη γέννηση του μικρού μας αγοριού το Δεκέμβριο, το κορίτσι μας επέστρεψε στο στήθος.
Και έτσι θηλάζω δυο παιδιά.
Ποιο το όφελος θα ρωτήσετε. Και τα δυο μου παιδιά παίρνουν πληθώρα αντισωμάτων. Οταν το ένα είναι άρρωστο, ακόμα κι αν εγώ δε νοσήσω, μέσω του θηλασμού δίνω αντισώματα και στο άλλο. Και τα δυο μου παιδιά τρέφονται και με την πιο πολύτιμη τροφή που υπάρχει, η οποία καλύπτει τις διατροφικές τους ανάγκες σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το μητρικό γάλα.
Τα ψυχολογικά και συναισθηματικά οφέλη όμως είναι ακόμα πιο σημαντικά, ιδίως για τη "μεγάλη". Ούτε για μια στιγμή δεν είδε τον αδερφό της ανταγωνιστικά. Ούτε μια φορά δε ζήτησε να μην τον θηλάσω, το αντίθετο. Ούτε μια φορά δεν τον τράβηξε από την αγκαλιά μου.
Το γάλα είναι αγάπη. Είναι ο πιο άμεσος, έμπρακτος τρόπος να δώσεις αγάπη. Και η κόρη μου το ξέρει αυτό. Ξέρει πως ακόμη και αν είμαι όλη μέρα αυτοκόλλητη με ένα μωρό, το μωρό δε με έκλεψε. Ξέρει πως η αγάπη μου ρέει άφθονη και για τους δύο. Όχι γιατί της το λέω, αλλά γιατί τη νιώθει, τη γεύεται. Γεμίζει το σώμα της και την καρδιά της.
Και όταν είναι έτοιμη, όταν έχει χορτάσει αγάπη, θα αποθηλάσει μόνη της. Θα θυμάται το "γαλουλάκι" της με νοσταλγία και αγάπη, θα είναι κάτι που την ενώνει με τον αδερφό της και με εμένα.
Το μητρικό γάλα είναι αγάπη."

#normalizebreastfeeding #tandemnursing

Σχόλια

Ο χρήστης Δεσποινα Κολαγκη είπε…
Εισαι αξιεπαινη αγαπη!!! Μπράβο σου!!! Εγω θηλασα ελαχιστα τη μικρη μου ακομη νιωθω ενα αγκαθακι να με ποναει για αυτο
Ο χρήστης Yianna Panou είπε…
Το μητρικό γάλα είναι αγάπη... Έτσι είναι. Όχι ότι οι μανούλες που δεν θηλάζουν δεν αγαπάνε ή τα παιδιά δεν νιώθουν την αγάπη τους... Είναι όμως που να- έτσι θέλησε η φύση. Έτσι είναι να είναι. Έτσι είναι το "σωστό". Και αν μπορείς και θέλεις δεν βλέπω τον λόγο να μην θηλασεις και να μην αποθηλασεις φυσικά. Στο έχω πει πολλάκις μετανιώνω οικτρά που σταμάτησα τον όγδοο σχεδόν μήνα το μαϊμούδι... Έπρεπε να είχα συνεχίσει. Ωστόσο προσπάθησα πολύ να έχω όλα αυτά τα συναισθηματικα, όπως πολύ σωστά τονίζεις, οφέλη έστω και χωρίς αυτόν... Εύχομαι να τα έχω καταφέρει. Συνέχισε Αντωνια μου να κάνεις αυτό που μας όρισε η φύση να κάνουμε και που όλοι πια θεωρούν παραλογο... Αυτό που δεν διευκρινησες στο κείμενο και που δεν θα γνωρίζουν όσοι δεν είναι γνωστές του μακροχρονιου θηλασμού είναι πως ένα νήπιο δεν θηλάζει όσο συχνά θηλάζει ένα μωρό. Διότι πολύ νομίζουν πως το τρίχρονο είναι κρεμασμένο πάνω σου σαν νεογέννητο. Πράγμα που δεν ισχύει. Σε ευχαριστώ πολύ για αυτό το Κείμενο στο κλείσιμο του με συγκίνησες....
Ο χρήστης HappyMum Angie είπε…
Σε αυτά είμαστε δύσκολοι και απροσάρμοστοι, σε πολλά άλλα όμως είμαστε open minded!!!
Το περίμενα καιρό το κείμενο αυτό από σένα..
Καλή δύναμη, καλή συνέχεια, αγωνιστικούς χαιρετισμούς και φυσικά το απολαμβάνουμε στο έπακρο όσο το ζούμε!!!!!
Ο χρήστης mama-Irini είπε…
Ή πρώτη πρόταση της Angie,τα λέει όλα. Δε κάνω tandem,το κορίτσι μου αποθηλασε φυσικα στην εγκυμοσύνη, όμως δεν της έχω αρνηθεί να ξανά δοκιμάσει δυο-τρεις φορές που μου έχει ζητήσει. Ωστόσο, καμία φορά δεν έμεινε να προσπαθεί πάνω από ένα λεπτό. Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, ένα απόγευμα την ώρα που θήλαζε ο μικρός ήρθε και μου είπε "θέλω και εγώ...". Πηγε από την άλλη πλευρά και σε πολύ λίγο εγω έλιωνα νιώθοντας και βλέποντας τους. Θηλαζαν ταυτόχρονα (το κορίτσι προσπαθούσε,αλλα δε μπορούσε πια, αλλα δε παραπονιόταν) και το χαιροντουσαν μαζί τόσο πολύ. Κοιταζονταν, γελουσαν μεταξύ τους και ότι ακροβατικό έκανε το ένα ακολουθούσε και το άλλο. Κράτησε μόνο λίγα λεπτά όλο αυτό μα ήταν τόσο μαγικό. Τους έβλεπα έτσι πάνω μου και ένιωθα την απόλυτη ευτυχία....
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Δέσποινα, σε ευχαριστώ, αν και δε θεωρώ πως κάνω κάτι ιδιαίτερο, άξιο συγχαρητηρίων. Να μη νιώθεις άσχημα, σκέψου τι πήγε στραβά, ενημερώσου, ώστε εάν χρειαστεί στο μέλλον να εξελιχθούν διαφορετικά τα πράγματα

Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Γιάννα μου, θεωρώ το θηλασμό την απολύτως σωστότερη επιλογή για τη σιτιση ενός παιδιού, τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο της ζωής του (αν σε ήξερα τότε, θα ειχα προσπαθήσει να σε στηριξω να συνεχίσεις) αλλά ποτε δε θα έλεγα για μια μάνα που δε θηλάζει πως δεν αγαπάει το παιδι της. Απλώς εγώ δε γνωρίζω τον αλλο τρόπο. Η σύνδεσή μου με τα παιδιά μου μετα από μια δύσκολη μέρα, φόβο, πόνο, ανασφάλεια, ενθουσιασμό, θυμό, βαρεμάρα ακόμα, γινεται από μόνη της, μέσω του θηλασμού. Δε χρειάζεται να βρω άλλους τρόπους. Ολα τα συναισθήματα εκτονώνονται με το θηλασμό. Υπάρχει άμεση ανταλλαγή αγάπης και αποδοχής χωρίς να ψάχνω να βρω τα κατάλληλα λόγια.
Πολλα δεν έγραψα, αλλά ναι, τα νήπια δε θηλάζουν πια ούτε δέκα φορές την ημέρα, ούτε με τις ώρες. Συχνά θηλάζουν λίγα μολις λεπτά και κατά κανόνα πριν τον υπνο. Η κόρη μου τουλάχιστον, θηλάζει 1-2 φορές τη μέρα, άντε τρεις και αυτό επειδή λόγω του μωρού έχω αυξημένη παραγωγή. Πριν την εγκυμοσύνη θήλαζε μία φορά, ενώ προς το τέλος της εγκυμοσύνης μολις μία φορά ανά δυο μερες.
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Εσύ Angie με καταλαβαίνεις περισσότερο από τον καθένα. Και ξέρεις καλά ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει κάποιος άνθρωπος ο οποίος ζει τα ίδια με εσένα. Και σε ευχαριστώ πολύ, για όλα!
Open minded σε ολα τα επίκτητα είμαστε. Οταν πρόκειται για κάτι φυσικό κλείνουμε τα ματια.
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Ειρηνη ακομα κι έτσι, το οτι δεν αρνεισαι στο κοριτσάκι σου να προσπαθήσει να θηλάσει, ειναι πολύ σημαντικό για την ισορροπία των σχέσεων στην οικογενεια. Αν θες μπορεις να δοκιμάσεις να της βγάλεις γάλα σε ενα ποτήρι, αν και νομίζω πως δεν ειναι αυτο που την ενδιαφέρει. Τα πάτε πολύ πολύ καλά.
Ο χρήστης Ευαγγελία είπε…
Πόσο μου αρέσει να διαβαζω προσωπικά βιωματα με τον θηλασμο...πριν μεινω έγκυος είχα παραδείγματα στον κύκλο μου που θηλαζαν μέχρι τα 2 ετη ή κ παραπάνω.. .μου φαινόταν υπερβολικό.. .δεν ηξερα...όταν εμεινα έγκυος είπα θα προσπαθήσω να θηλασω λιγο...όσο πλησίαζε ο καιρός να γεννησω κ διάβαζα για τον θηλασμο έλεγα σίγουρα 6 μήνες αποκλειστικά.. .τώρα πλησιαζουμε τον ενα χρόνο κ μου φαίνεται αδύνατο να αποθηλασω ποτέ.. .δεν ξέρω ποιος το έχει περισσότερο ανάγκη εμείς ή τα παιδια μας..μάλλον είναι αμοιβαίο!!!
Όσο για το ταντεμ φέτος εμαθα την ύπαρξη αυτού του ορισμού..θα ήθελα να μάθω περισσότερα πάνω σε αυτο αλλα απο επιστημονικής άποψης αν έχεις καποια λινκ να βάλεις του τύπου πως γίνεται να αλλάζει η σύσταση του γαλκτος στο βρέφος κ στο νηπιο κλπ!
Σε Ευχαριστουμε για την αναρτηση
Ο χρήστης Ελένη B είπε…
Το πρώτο μου παιδί δε το θήλασα, δε με άφησαν οι γιατροί... είπαν τάχα πως με το ξένο γάλα θα ήταν όλα καλύτερα. Το δεύτερο το θήλασα 18 μήνες! και το τρίτο 16 μήνες! Για ταυτόχρονο θηλασμό δε τόλμησα. Στη τρίτη εγκυμοσύνη θήλασα για κάποιους μήνες το δεύτερο παιδί αλλά ένιωσα εξάντληση. Κι εκεί ήταν που δεν ήθελα να το κάνω άλλο. Οπότε και σταματήσαμε.
Όσα χρόνια θήλαζα δε ντράπηκα ούτε μια φορά να το κάνω δημόσια. Για μένα είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Κάποιοι ενοχλούνταν που τάιζα χωρίς να ντρέπομαι δημόσια... Ας είναι. Είναι ανοιχτόμυαλοι έτσι κι αλλιώς!

Αν κάτι δε μας αρέσει, απλά δε μας αρέσει. Δε σημαίνει ότι είναι λάθος, ούτε ότι προσβάλει ή δε ξέρω τι άλλο. Άκρη με το κόσμο δε βρίσκεις. Η ουσία έχει χαθεί. Το φυσιολογικό έχει εκτοπιστεί από έναν δήθεν μοντέρνο τρόπο σκέψης. Κι ο τόπος γέμισε κριτές.

Αντωνάκο μου εσύ κάνεις εκείνο που αισθάνεσαι!!! και αν συνεχίσεις να το κάνεις! Ο τρόπος σκέψης μας, ορίζει τις πράξεις μας άλλωστε!
Ο χρήστης Shabby Mommy είπε…
Αντωνία μου, σε θαυμάζω για αυτό που έχεις επιλέξει να κάνεις! 20 μήνες είμαι μανούλα και ένα από τα πολλά πράγματα που μου έχει διδάξει η μικρή μου είναι πως η παιδική ψυχή και η ευδαιμονία αυτής είναι που μετράει πάνω από όλα! Ο θηλασμός ενός παιδιού, βρέφους ή/και νηπίου έχει τα 1000 καλά από θέμα υγεία και προς τη μαμά αλλά και προς το ίδιο το παιδί, αλλά κυρίως ευφραίνει την ψυχούλα του. Είναι η παρηγοριά του, η ζεστασιά του, η επαφή του με τη μαμά. Είναι κάτι μαγικό!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παλιές φωτογραφίες....

Μια νέα πρόκληση

Τρέξιμο; Ποια ; Εγώ; Εγώ;