Δευτερη ανάγνωση

Πριν λίγο χάζευα μια κριτική για το "Εκατό χρόνια μοναξιάς" στο goodreads. Το βιβλίο αυτό, το διάβασα πριν από πολλά χρόνια και μου άρεσε πολύ. Και σκέφτηκα ότι ίσως ήρθε η ώρα να το ξαναδιαβάσω.
Περίεργη σκέψη για μένα, γιατί ποτέ δεν έχω διαβάσει το ίδιο βιβλίο δεύτερη φορά. Ούτε ένα βιβλίο.
Τώρα όμως μπήκα σε σκέψεις... Μήπως κάποια βιβλία αξίζουν μια δεύτερη ανάγνωση; με διαφορετικό τρόπο σκέψης πλέον, υπό διαφορετικές συνθήκες; Και αν ναι, τότε ποια είναι για εμένα αυτά τα βιβλία;
Θα προσπαθήσω να φτιάξω μία λίστα με δέκα βιβλία, τα οποία θεωρώ πως μάλλον θα ξαναδιάβαζα...
1. Εκατό χρόνια μοναξιάς
2. Η μεγάλη Χίμαιρα
3. Δον Κιχώτης
Είναι πολύ δύσκολο, πραγματικά. Πάντα πίστευα πως επειδή υπάρχουν τόσες χιλιάδες βιβλία, καποια εκ των οποίων πραγματικά αριστουργήματα, τα οποία δε φτάνει μια ζωή για να διαβάσω, δεν πρέπει να ξοδεύω χρόνο διαβάζοντας τα ίδια και τα ίδια όσο υπέροχα κι αν είναι. Αν όμως, έπρεπε να διαλέξω δέκα;
4. Η τριλογία του Καΐρου
5. Ο Χριστός ξανασταυρώνεται
6. Οι Άθλιοι
7. Τα Σταφύλια της οργής
Άλλα τρία βιβλία. Το περίεργο είναι πως δε μου έρχεται αυτόματα κανένας τίτλος στο μυαλό, πρέπει να σκεφτώ αρκετά για να καταλήξω σε κάποιο. Και το ακόμα πιο περίεργο ειναι πως μου έρχονται στο μυαλό μεγάλα βιβλία που δεν έχω διαβάσει ακόμα.
8. Έγκλημα και Τιμωρία
9. Νανά
10. Το λάθος
Νομίζω πως είμαι σχετικά ικανοποιημένη με τη λίστα μου και πως όντως θα μπορούσα να ξαναδιαβάσω όλα αυτά τα βιβλία καποια στιγμή.
Εσείς; Διαβάζετε το ίδιο βιβλίο περισσότερες από μία φορές; Θα ήθελα πολύ να μοιραστείτε μαζί μου τη δική σας λίστα!

Σχόλια

Ο χρήστης Unknown είπε…
Σαν κι εσένα δεν έχω διαβάσει βιβλίο δεύτερη φορά. Νομίζω όμως πως 2-3 από την λίστα σου ευχαρίστως θα τα ξαναδιάβαζα και είμαι σίγουρη πως θα τα έβλεπα αλλιώς. Με έβαλες σε σκέψεις...
Ο χρήστης mpiskotoupoli είπε…
Έχει τύχει να διαβάσω δεύτερη φορά το ίδιο βιβλίο και σίγουρα μερικά βιβλία θέλουν μία δεύτερη ανάγνωση,γιατί αλλάζει ο τρόπος σκέψης μας,αλλάζουμε και εμείς,οπότε αλλάζει και ο τρόπος που διαβάζουμε-απολαμβάνουμε το ίδιο βιβλίο!!Πρόσφατα βρέθηκε ξανά στα χέρια μου και έχω σκοπό να διαβάσω το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ,το είχα διαβάσει πριν καμιά 20 χρόνια.Οι άθλιοι και το έγκλημα και τιμωρία υπέροχα!!Τα 100 χρόνια μοναξιά και τα σταφύλια της οργής τα έχω διαβάσει,αλλά δεν τα θυμάμαι,κάποιο πρέπει να μιλάει για κάποια επιδημία.Πράγματι υπάρχουν τόσα βιβλία για να διαβάσουμε,αλλά ένα βιβλίο που το έχουμε διαβάσει και δεν το θυμόμαστε είναι για εμάς πάλι ένα νέο βιβλίο για διάβασμα!!Καλημέρα!!!
Ο χρήστης Kalli Kent είπε…
Ναι υπάρχουν βιβλία που έχω διαβάσει και παραπάνω από 2 φορές , πχ "ο μυστικός κήπος", έχει παραμείνει το αγαπημένο μου βιβλίο από την πρώτη στιγμή που το διάβασα. Κυρίως, θα έλεγα, πως διαβάζω δεύτερη φορά βιβλία όταν θεωρώ πως έχει ακόμη κάτι να μου δώσει το εκάστοτε βιβλίο.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Τα " Εκατό χρόνια μοναξιάς " το έχω διαβάσει 2 φορές πριν χρόνια όμως και τώρα που το λες μήπως ήρθε η ώρα και για μία τρίτη;
Ο χρήστης Polkadotslady είπε…
Καλημέρα ούτε και εγώ έχω διαβάσει δεύτερη φορά βιβλίο. Ίσως μόνο τον μικρό πρίγκιπα, γιατί μου το είχαν πει οτι πρέπει να τον διαβάσεις σε διαφορετικές φάσεις της ζωής σου για να καταλάβεις αλλιώς τα νοήματα και τους συμβολισμούς που κρύβει. Θέλω να ξαναδιαβάσω όμως τη Μεγάλη Χίμαιρα και να τη θυμηθώ την ιστορία της Μαρίνας. Όπως και τα εκατό χρόνια μοναξιά. Πιστεύω ότι είναι από τις περιπτώσεις που χρειάζονται δεύτερες και τρίτες φορές.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παλιές φωτογραφίες....

Μια νέα πρόκληση

Τρέξιμο; Ποια ; Εγώ; Εγώ;