Διαβάζετε;

Πριν από λίγο καιρό (23/11) το περιοδικό "Κ", είχε αφιέρωμα στο παιδί...
Παρουσίασε παιδικά blog, εκδηλώσεις και δραστηριότητες για παιδιά, θεατρικές παραστάσεις, μουσεία, βιβλιοπωλεία με παιδικές γωνιές...Είχε και κάποιες συνεντεύξεις από παιδιά έκτης δημοτικού έως και πρώτης λυκείου, με σκοπό την "αποκρυπτογράφηση των προτιμήσεων των σημερινών 12χρονων". Οι ερωτήσεις που έγιναν στα παιδιά ήταν σχετικές με το διάβασμα, την τηλεόραση, το παιχνίδι, τη μουσική.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση και αποτέλεσε την αιτία αυτής της ανάρτησης ήταν η απάντηση μιας μαθήτριας της δευτέρας γυμνασίου σχετικά με το διάβασμα:
"Δεν είμαι υπέρ. Πέρυσι είχα αγοράσει ένα βιβλίο αλλά δεν έφτασα ούτε μέχρι τη μέση. διαβάζω τα περιοδικά μόδας της αδερφής μου: Glamour, Mirror, τέτοια."
Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν σοκαρίστηκα από αυτή την απάντηση, αν και κάποια άλλα παιδιά δήλωσαν ότι προτιμούν το διάβασμα ή το γράψιμο από την τηλεόραση, ότι διαβάζουν Harry Potter αλλά και Ζωρζ Σαρρή και Άλκη Ζέη και Λουντέμη και Καζαντζάκη ακόμα.

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, υπάρχει πάντα δίπλα μου ένα βιβλίο. Δε λέω ότι δεν έχω περάσει περιόδους που δεν είχα όρεξη να διαβάσω κάτι αλλά δε μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς το ταξίδι στις σελίδες ενός βιβλίου...
Την αγάπη μου στο διάβασμα, τη χρωστάω στη μητέρα μου! Όταν ήμουν μικρή, από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού, πηγαίναμε σε ένα βιβλιοπωλείο και αγοράζαμε βιβλία, πάντα δύο δύο! Το ένα το ξεκίναγα εγώ και το άλλο η μητέρα μου, και διαβάζαμε μαζί, δίπλα δίπλα! Μετά η μία διάβαζε το βιβλίο της άλλης! Με αυτόν τον τρόπο διάβασα άπειρα βιβλία. Την "Πολυάννα" της Eleanor Porter, το "Χωρίς Οικογένεια" του Hector Malot, τον "Ασπροδόντη" του Jack London, το "Ένα παιδί μετράει τ' άστρα" του Μενέλαου Λουντέμη και τόσα άλλα...
Ίσως γι αυτό να μου φαίνεται τόσο τραγικό να ακούω ότι κάποια παιδιά προτιμούν τα περιοδικά μόδας από ένα βιβλίο...Μου φαίνεται τραγικό το ότι δεν έχουν στη ζωή τους έστω και έναν άνθρωπο να τους δείξει τη μαγεία μου μπορείς να βρείς σε ένα βιβλίο! Να τους δείξει ότι τα βιβλία είναι ταξίδια...
Ίσως είμαι υπερβολική...

Τρελοτουρίστρια

ΥΓ. Απόψε ο Πίπης θα βρεθεί στα ερτζιανά, στην εκπομπή της Νανάς, Κάτω από το κιόσκι, στη ΝΕΤ 105,8! Ευχαριστούμε Νανά!

Σχόλια

Ο χρήστης VAD είπε…
Πρώτη λιτή καλησπέρα:Πώς μπορεί να ζει κανείς χωρίς να διαβάζει;
Ο χρήστης Μαριλένα είπε…
κι όμως..
ανέκαθεν, ελάχιστοι ήσαν αυτοί που διάβαζαν.

τα παιδιά, ό,τι βλεπουν κανουν.
έβλεπα εγώ τη μητέρα μου
(η οποια εν μία νυκτί διάβασε το Αναμνήσεις απο το σπιτι των πεθαμενων, του Ντοστογιέβσκι, περιμένοντας να εγχειριστει σ' ενα δωματιο νοσοκομείου), διάβαζα ως μανιακή κι εγώ.

βλέπουν εμενα τα κοριτσια μου, διαβάζουν κι αυτά.
ετσι παει.

σε φιλω και σε καληνυχτίζω :))
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Τρελοτουρίστριά μου.... δε φταίνε τα παιδάκια...φταίνε εκείνες οι μανούλες που τα προωθούν στο εύκολο κέρδος και καριέρα του γυαλιού, της πασαρέλας και όχι μόνο....

Πού να βρούνε χρόνο τα έρμα, που από τα 12, μοναδικό τους ενδιαφέρον και κύριο μέλημα είναι η αλλαγή χρώματος μαλλιού και οι τρύπες στο κεφάλι....

Φιλί και γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Συντονίζομαι με Νανά...
Καλή μας ακρόαση...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
τα βιβλία σου ανοίγουν νέους ορίζοντες στη δημιουργικότητα και τη φαντασία. αυτή είναι η δική μου άποψη. πάλι καλά που διαβάζουν ακόμα Ζωρζ Σαρρή και Άλκη Ζέη. όταν ήμουν πιτσιρίκι "ο μεγάλος περίπατος του πέτρου" με είχε συγκινήσει πολύ. είναι ακόμα ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία. καλησπερίζω!!
Ο χρήστης Olga είπε…
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, υπάρχει πάντα δίπλα μου ένα βιβλίο.

Έτσι είμαι κι εγώ..! Μόνο που τα σημερινά παιδάκια μεγαλώνουν με διαφορετικές αξίες και πρότυπα!
Καλησπέρες!
Ο χρήστης gatti είπε…
Τότε είχαμε τις μαμάδες που ξόδευαν χρόνο μαζί μας. Μας διάβαζαν βιβλία, μας ωθούσαν στο διάβασμα. Τώρα οι μαμάδες σπρώχνουν τα παιδιά στην τηλεόραση, να αποβλακωθούν για να έχουν εκείνες το κεφάλι τους ήσυχο. Δεν φταίνε πάντα, απόλυτα, οι περισσότερες σήμερα δουλεύουν, δεν έχουν αρκετό χρόνο.

Μακάρι να μπορούσε να βρεθεί τρόπος να μάθουν τα σημερινά παιδιά πόσα υπέροχα "ταξίδια"
μπορούν να κάνουν μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου.
Ο χρήστης Aspa είπε…
Α! Χιονίζει εδώ! Θα έρχομαι!
Δυστυχώς τον έχασα τον Πίπη, κοίτα να δεις τι του επιφύλασσε η τύχη στα γεράματά του…
Όσο για τα βιβλία, φυσικά και συμφωνώ μαζί σου. Όπως είπες κι εσύ, την αγάπη σου για το διάβασμα την οφείλεις στη μαμά σου. Έτσι είναι. Αν κάποιος από το σπίτι δε σε μυήσει στο διάβασμα από μικρή ηλικία, μετά … το ρίχνεις στα περιοδικά…
Όλα καλά με την εκπομπή;
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Καλωσήρθες VaD! Αυτό αναρρωτιέμαι κι εγώ...

Μαριλένα, μάλλον έχεις δίκιο τελικά. Λίγοι είναι και ήταν αυτοί που διαβάζουν! Το σχολείο όμως τι κάνει;
Φιλιά!!

Γλαρένια μου, μάλλον κι εσύ έχεις δίκιο δυστυχώς...
Φιλάκια πολλά!

Συμφωνούμε απόλυτα unclescrooge! Αν και ομολογώ ότι αυτό το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει...ακόμα!! Αλλά ποτέ δεν είναι αργά, ε;

Γεια σου Olga!! Τόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πράγματα τελικά;

Και η δική μου μητέρα δούλευε gatti! Κι όμως έβρισκε χρόνο! Αυτό που συμβαίνει σήμερα μου φαίνεται τρελό...Τηλεόραση, περιοδικά και pc από τόσο μικρά; Τελικά κάνουν παιδιά για να τα παρκάρουν στην τηλεόραση; Τι να πω...

Χιονίζει Άσπα μου!! Ας είναι καλά ο τρελοτουρίστας μου!! Είδες ο Πίπης μου; Χιχι!! Πολύ ωραία η εκπομπή, νομίζω θα γίνω fun!
Κρίμα δεν είναι όμως, να μην έχουν "ταξιδέψει" ποτέ με ένα βιβλίο;

Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!
Τρελοτουρίστρια
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
δεν εχουν πολλους λόγους τα παιδια σημερα για να αγαπουν το διαβασμα...το σχολειο το κανει μισητό...η μονη ελπιδα είναι οι γονεις..αν αυτοι διαβαζουν καποια στιγμη θα ακολουθησουν το παραδειγμα και τα παιδια...
Ο χρήστης KitsosMitsos είπε…
Τι μου θύμισες με τα βιβλία. Μία από τα ίδια και γω...
Καλησπέρα!
Ο χρήστης Σοφία είπε…
Νομίζω ότι δεν έχει μόνο να κάνει με το πώς μεγαλώνεις αλλά και με την προσωπικότητα του καθενός. Απλούστατα δεν αρέσει σε όλους το διάβασμα. Οι γονείς μου διαβάζουν και οι δύο φανατικά, εγώ το ίδιο και από μικρή, τα αδέρφια μου όμως σχεδόν καθόλου. Ο ένας μόνο επαγγελματικά βιβλία, περιοδικά, μπλογκ, εφημερίδες - ο άλλος μόνο εφημερίδες. Κι όμως μεγαλώσαμε στο ίδιο σπίτι, με τους ίδιους γονείς και (θεωρητικά) τις ίδιες επιρροές.
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Δίκιο έχεις Cook! Δυστυχώς...

Γειά σου KitsoMitso!!

Σοφία θα συμφωνήσω εν μέρη... Κι αυτό διότι προσωπικά σε άλλη κατηγορία εντάσσω τα επιστημονικά βιβλία, τα βιβλία γενικά και τις εφημερίδες και κάποια περιοδικά και σε άλλη τα περιοδικά μόδας...Η πρώτη κατηγορία κάτι σου προσφέρει, η δεύτερη τίποτα...
Φιλιά!!

Τρελοτουρίστρια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παλιές φωτογραφίες....

Μια νέα πρόκληση

Τρέξιμο; Ποια ; Εγώ; Εγώ;