Όταν έκλαψε ο Νίτσε

Ένα από τα καλύτερα βιβλία που διάβασα φέτος, ίσως και το καλύτερο, είναι το Όταν έκλαψε ο Νίτσε του Irvin Yalom.

Ενώ στην αρχή ήταν λίγο υποτονικό όσο πέρναγαν οι σελίδες γινόταν όλο και πιο καθηλωτικό...Στη μέση περίπου του βιβλίου είχα επηρεαστεί τόσο πολύ που ήταν σαν να είχα μπει στις σελίδες του!!

Στο βιβλίο αυτό συναντιούνται ο Fridrich Nietzsche και ο γιατρός Josef Breuer και ανακαλύπτουν μαζί "την ιαματική δύναμη της αληθινής σχέσης". Σε αυτό το ταξίδι όμως παίρνει αναπόφευκτα μέρος και ο αναγνώστης...

Από τα πιο συγκινητικά και αληθινά σημεία του βιβλίου είναι αυτό...
"...το στήθος σου σκάει από αβίωτη ζωή. Κι η καρδιά σου μετράει, τικ τακ, το χρόνο που περνάει. Κι απληστία του χρόνου είναι αιώνια. Ο χρόνος καταβροχθίζει συνεχώς και δεν επιστρέφει τίποτα. Τι τρομερό να σ' ακούω να λες ότι έζησες τη ζωή που σου ανατέθηκε!Και τι τρομερό να αντιμετωπίζεις το θάνατο χωρίς ποτέ να διεκδικήσεις την ελευθερία, παρ' όλο της τον κίνδυνο...."

Τρελοτουρίστρια

Σχόλια

Ο χρήστης Flonsavardu είπε…
Ο Ίρβιν Γιάλομ είναι όντως πολύ καλός μυθιστοριογράφος. Βέβαια, εμείς οι ψυχολόγοι (και οι ψυχίατροι απ' όσο γνωρίζω) τους σνομπάρουμε κάτι τέτοιους και δεν υπολογίζουμε τη δουλειά τους, με το πρόσχημα ότι εκλαικεύουν λανθασμένα την ψυχοθεραπεία, κυρίως όμως επειδή είμαστε βλαμμένοι. Ο τύπος τα λέει πολύ καλά ως συγγραφέας. Αν σου άρεσε, να συνεχίσεις οπωσδήποτε με το "Στο ντιβάνι", που εγώ το βρήκα ακόμη πιο ωραίο, λίγο πιο σύγχρονο, πιο ανθρώπινο και πολύ διασκεδαστικό. :)
Ο χρήστης Μαριλένα είπε…
αν και το γνωρίζω, δεν το εχω διαβάσει.

δεν ξερω γιατί, υποθέτω πως μεσα μου το έχω χαρακτηρίσει ως καταθλιπτικό
(και πιθανότατα το αδικώ)

φιλιά
Ο χρήστης VAD είπε…
Nα μειοψηφίσω;Διάβασα το "Στο ντιβάνι" και δε με τράβηξε,τουλάχιστον ως λογοτεχνικό έργο,οπότε διστάζω να συνεχίσω με Γιάλομ,αν και για το Νίτσε διάβασα επίσης καλές κριτικές,γούστα ειναι αυτά....
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
για το συγκεκεριμενο βιβλιο μονο καλα σχολια εχω ακούσει...εγω παντως ως τωρα δεν το εχω διαβασει...πιθανοτατα για το λογο που αναφερει και η Μαριλενα...
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Τούτη την περίοδο καμια διάθεση δεν έχω για διαβασμα....

Στα υπόψιν...

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης ΕΛΕΝΑ είπε…
Τελικά είναι πραγματικά ένα βιβλίο καταθλιπτικό?? Αν ναι, κι εγώ μόνο τέτοιο δεν αντέχω να διαβάσω αυτή τη περίοδο.
Ο χρήστης Olga είπε…
Δεν το έχω διαβάσει...

Θα το δοκιμάσω όμως μιας και το προτείνεις!

φιλάκια
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Καλωσήρθες Flonsavardu! Για τα επιστημονικά του θέματος δεν ξέρω να σου απαντήσω...Αυτό που μπορώ να πώ είναι αυτό το βιβλίο με άγγιξε πολύ! Κάτι που είχε πολύ καιρό να συμβεί!
Θα το βάλω οπωσδήποτε στη λίστα μου το βιβλίο που προτείνεις! Ευχαριστώ!

Μαριλένα, είναι λίγο καταθληπτικό, αλλά στο τέλος έρχεται η κάθαρση! Πάντως επειδή άθελά μου το διάβασα μια περίοδο που ήμουν αρκετά πεσμένη, ορισμένα σημεία με επηρέασαν πολύ...Θα πρότεινα να το διαβάσεις (αν θες) σε μια χαλαρή περίοδο, στις διακοπές ας πούμε...
Φιλιααααά!!!!!

VaD φυσικά να μειοψηψίσεις!! Εννοείται πως περί ορέξεως...
Τις καλησπέρες μου!

cook, είναι λιγάκι καταθλιπτικό...Πάντως μόλις φτάσεις στο τέλος θα αισθανθείς καλά!

Γλαρένια μου, όλοι περνάμε τέτοιες περιόδους και είναι καλό αυτό...Χαλαρώνουμε λίγο και καθαρίζουμε το μυαλό μας! Σωστά;
Φιλιά πολλά!

Ελενα είναι, το μεγαλύτερο μέρος του τουλάχιστον. Ελπίζω όλα να είναι καλά και απλώς να περνάς μια περίεργη φάση...Φιλιά!!!

Olga το προτείνω ανεπιφύλακτα! Βέβαια γούστα είναι αυτά ε; Φιλιά!

Τρελοτουρίστρια
Ο χρήστης Skouliki είπε…
ΚΑΙ ο Νιτσε ειανι αγαπημενος μου

καλησπερα
Ο χρήστης kat. είπε…
πόσα χρόνια προσπαθώ να το διαβάσω αυτό το βιβλίο..
πάντα είναι στις προτεραιότητες μου και πάντα το αναβάλω!
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Γεια σου σκουληκάκι!!!

Το έχω πάθει κι εγώ αυτό kat. με κάποια άλλα βιβλία... :)

Τρελοτουρίστρια
Ο χρήστης KitsosMitsos είπε…
Ίσως το καλύτερό του - μαζί με το Ντιβάνι.
Απλά και ψυχαναλυτικά!
Καλημέρες.
Ο χρήστης City Addict είπε…
Καλημέρα.
Διαβάζω βιβλία αλλά αυτού του είδους είναι στη λίστα με τα "Δύσκολα καινούρια [θα διαβάσω]". Προς το παρόν όταν θέλω να διαβάσω κάποιο τέτοιου είδους, παίρνω κάποιο παλιό που πρέπει να διαβάσω. Στο μέλλον θα το κοιτάξω κι αυτό :)

Καλό μεσημέρι :)
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Δηλαδή το προτείνεις κι εσύ το Ντιβάνι ΚιτσοΜίτσο ε;

Ωραία κατηγορία τα "Δύσκολα καινούρια [θα διαβάσω]" City Addict!! Για πες κανένα παλιό!!

Καλό απόγευμα

Τρελοτουρίστρια
Ο χρήστης roadartist είπε…
Πολύ ωραίο βιβλίο~~
Το έχω διαβάσει, μου άρεσε πάρα πολύ! Σε όσους το έχω δανείσει επισης τους άρεσε! :)
Ο χρήστης moukelis είπε…
Κι εγω απεφυγα να το διαβασω γιατι νομιζα οτι ειναι πολυ "βαρυ" και τελευταιως δεν ειμαι για τετοια αναγνωσματα.Νομιζω οτι θα το επιχειρησω λιαν συντομως και θα σας μεταφερω τις εντυπωσεις μου.
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Συμφωνούμε απόλυτα Roadartist!!

Να το διαβάσεις Moukelaki, όταν έχεις κέφια!! Νομίζω πως θα σου αρέσει!

Καληνύχταααα!!!!

Τρελοτουρίστρια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παλιές φωτογραφίες....

Μια νέα πρόκληση

Τρέξιμο; Ποια ; Εγώ; Εγώ;